Звяжіться нами



Для чого на сайті текст?


Кому воно треба?

Головна причина, з якої СЕО оптимізатори і клієнти недолюблюють один одного в тому, що клієнти вважають, що їх сайти читають! Ні, я серйозно! Вони впевнені, що коли на їх сайт потрапляє випадковий відвідувач, він першим ділом починає муштрувати всю ту інформацію, яка там є. А це, в середньому, від 3 000 знаків на одну сторінку! Так що вони глибоко помиляються! Згадайте себе – от ви потрапили на сайт цікавої для вас тематики. Наприклад, вам дуже потрібно придбати наручний годинник (і це в наше ХХІ століття, коли годинник вбудовано в усе, що тільки має кнопки або екрани). Що в першу чергу ви будете робити, потрапивши на сайт? Як показують дослідження, от що:

  • Прочитаєте назву сайту;
  • Прочитаєте (не обов’язково) назву сторінки;
  • Подивитесь на найбільший шрифт, який буде доступний вашому оку (можливо, в першу чергу);
  • Подивитесь на картинки (щоб переконатись, що тут дійсно продають годинники);
  • Пошукаєте меню – потрібні пункти типу «каталог»;
  • Прочитаєте 5-6 слів з першого-ліпшого тексту;
  • Почнете дивитися на картинки і ціни.

Цей сценарій приблизний і пункти можуть мінятися місцями, але суть залишається та сама. Ніхто не читає тексти. Точніше, читають до 5% відвідувачів, та і то лише тексти зі сторінки «Про нас», опис товару або (що більш імовірно) відгуки інших покупців. Не вірите – проведіть експеримент на своїх друзях чи колегах – простежте за швидкістю, з якою вони переглядають сторінки сайту, навіть якщо бачать його вперше! Або ваші друзі мають всі, як один, навички скорочитання, або ви одразу переконаєтесь в істинності моїх тверджень.

Що за маячню ви написали?

Взагалі-то, коли справа стосується SEO-текстів, клієнта ніхто не питається… Спеціалісту видніше! І, якщо спеціаліст сказав, що саме така біліберда принесе вам кошти (конвертовані з відвідувачів), то вам доведеться погодитись саме на цю біліберду. Були у нас клієнти, які закатували істерику, дізнавшись що на сайті присутня «некрасива фраза», типу «зонт дерев’яний придбати», або клієнти, які театрально втрачали свідомість, дізнавшись що копірайтер написав, що труба зеленого кольору, коли вона була салатового. «Що за маячню ви написали, люди ж нічого не зрозуміють про другу стадію виготовлення поліпропиленових труб! Це ж кінець світу, я не хочу з вами більше працювати»,– кричав на менеджера Ларису сивобородий старець. І що я хочу сказати? Любі клієнти, мені не хочеться вас засмучувати, але всім пофігу!!! Ваш текст читає лише дядя Гугл і, можливо, який-небудь копірайтер, переписуючи текст для сайту конкурентів. Максимум – текст читаєте ви, можливо, навіть ваші друзіі родичі. Врешті-решт, тексти читає ваша мама і ваш же співробітник, коли робить вигляд, що працює. Але НЕ клієнти.

Доведіть, що я помиляюсь

Ви можете довести мені, що я помиляюсь. Але я не СЕО-спеціаліст, а тому не захищаю нічиї інтереси, а виступаю лише в якості безпристрасного свідка. До речі, я, взагалі-то, дизайнер. І, тому, принцип побудови веб-сторінок «для перегляду а не для читання», неодноразово описаний в професійній дизайнерській літературі, мені відомий добре. Хоча, звичайно ж, бувають винятки. І «дурнем я буду», якщо почну стверджувати, що всі тексти не мають жодного значення – звичайно ж мають. Тексти на форумах читають, тексти у «відповідях мейл ру» теж читають, читають, навіть, відгуки на вашому сайті. От я, наприклад, часто читаю сторінку «про компанію» (ну як, читаю, – я на неї заходжу, а там така єресь написана (і явно не сеошником, а секретаркою директора фірми), що одразу доводиться тікати). Але вважати, що якщо ви займаєтесь технічною роботою, то на сайті має бути описаний технологічний процес створення чого-небудь, нерозумно – аматори не зрозуміють, професіонали «і без вас знають». І якщо написати тексти по всіх ваших вимогах (які часто протирічать то логіці, то умовам договору по СЕО-просуванню), милі наші клієнти, то ніяким трактором не витягти ваш сайт з прірви пошукової видачі. Так що залиште професіоналам їх роботу. Ми ж не розказуємо вам, як краще виготовляти ті самі поліпропиленові труби!

Ще по темі
Макулатура

«Бережіть папір» – от одне із гасел нашого офісу. Вже майже рік ми стежимо за тим, щоб кожен папірець, придатний до повторного використання, потрапляв виключно у місця збору вторинної сировини. Своїм досвідом хочемо поділитись із вами. Вкінці – пропозиція для вас!

Обкладинка публікації в блозі

Доброго дня, шановні читачі! Раді повідомити вам, що ми, нарешті, взялися за власний сайт та зробили його «красивим». Адже яке право ми мали радити своїм клієнтам радити зробити сучасний сайт, коли самі мали доволі застарілий?

Wemes up