Звяжіться нами



Класична реклама

Велика кількість дрібниць стала потрібними
речами завдяки правильній рекламі.
(Марк Твен)

Що таке реклама?
Найстаршим рекламним повідомленням, яке дійшло до наших днів, є єгипетський папірус, який повідомляє про продаж раба. Без реклами би не існувало того світу, яким ми його знаємо, адже реклама тісно переплетена із торгівлею, а ринкові відносини – із соціальним устроєм абсолютно кожної відомої нам успішної цивілізації.
Чи був би цей світ без реклами комуністичною утопією, де люди би обмежувалися лише необхідним, чи навпаки цей світ був би пеклом, де всі купують все підряд, не знаючи що саме їм потрібно? Це питання ми залишимо соціологам, історикам, філософам і решті зацікавленим.
Ми лише точно знаємо, що реклама – невід’ємна частина нашого з Вами життя. І без реклами неможливе існування жодного бізнесу. Навіть якщо Ви знайдете приклад, коли хто-небудь здобув свою першу «зелену тисячу» без вкладення ресурсів у рекламу, це все одно не доведе протилежної думки, адже буває і безкоштовна реклама, яку ми називаємо «сарафанним радіо».

Найпростіші методи реклами
Існування безкоштовної реклами – це, звичайно, чудова можливість для малого бізнесу, але якщо Ваш бізнес має хоча б одну найману особу, він вже не може обійтись без маркетингової стратегії. При чому, більшість стартапів розвиває не більше ніж один напрямок цієї стратегії, в той час як існує безліч інструментів залучення клієнтів навіть за вкрай обмеженого бюджету.
Ми можемо перерахувати основні, класичні види реклами, які застосовує малий бізнес:
Газета оголошеньВикористання газети оголошень
Холодний продзвінХолодний продзвін
Роздача візитних картокРоздача візитних карток
Сарафанне радіоСарафанне радіо
Обмін клієнтами із конкурентамиОбмін клієнтами із конкурентами
Клуби бізнесменів (зістрічі, тренінги)Клуби бізнесменів (зістрічі, тренінги)

Загальна маркетингова стратегія
Маркетологи чудово знають, що реклама краще працює у комплексі. Наприклад, рекламні повідомлення розрізненого стилю сприймаються і запам’ятовуються гірше, ніж якщо вони оформлені у чіткому фірмовому стилі. Саме по собі СЕО-просування нечасто приносить велику кількість клієнтів, однак у поєднанні із контекстною рекламою діє в рази ефективніше.
Маркетологи радять використовувати одночасно якомога більше інструментів реклами, таких як:
Інтернет-рекламаВикористання інтернет-реклами
Використання реклами у ЗМІВикористання реклами у ЗМІ
Використання зовнішньої рекламиВикористання зовнішньої реклами
Роздача візитних картокВикористання комплексу BTL-реклами
Вторинні засоби реклами (PR обличчя компанії, спонсортсво)Вторинні засоби реклами (PR обличчя компанії, спонсортсво)

Важливо відмітити, що ми перерахували далеко не всі засоби реклами. Так, наприклад, з етичних питань ми не будемо перераховувати прийомів незаконної реклами та чорного PR, оскільки наша компанія ними принципово не займається.

Дієвість класичної реклами
До класичної реклами ми відносимо рекламу у ЗМІ (реклама у газеті, реклама у журналі, реклама на телебачненні або радіо) та зовнішню рекламу (білборди, сітілайти, вивіски, реклама на транспорті, реклама в маршрутках). Яка реклама є більш дієвою, а яка менш дієвою? Це питання є по суті не вірним – вся реклама однаково ефективна, але для різних категорій населення. Розглянемо декілька прикладів.
Чи буде дієвою реклама на львівському місцевому телеканалі, якщо рекламуються молодіжні товари? З високою долею імовірності – ні. Політична ж реклама та реклама товарів для старшої вікової категорії – буде.
Реклама на всеукраїнському телеканалі буде абсолютно безглуздою, якщо Вам потрібно просувати місцевий бізнес (заклад харчування, виставку або музей). Однак, якщо мерія буде рекламувати Львів, як туристичну столицю України, це немає сенсу робити на рівні, нижчому, ніж всеукраїнський. І реклама все того ж місцевого бізнесу, але готельного – теж мусить мати більше охоплення, ніж регіональне.
В цей час зовнішня реклама у місті принесе позитивний результат для будь-якої категорії населення не залежно він спрямування товару. Так, білборд у центрі Львова може продати як туристичну поїздку, так і товари для дітей чи пенсіонерів.
Деякі методи реклами, такі як класична відео реклама – ефективні при використанні як на телебаченні, так і в інтернет-просторі за рахунок розповсюдження в соціальних мережах чи на Youtube-каналі. Але проаналізувавши цільову аудиторію, треба надавати перевагу одному чи іншому каналу розповсюдження.

Головне правило реклами
Як показують соціологічні опитування, краще запам’ятовується реклама із гумором. Але «динозавр» рекламного бізнесу Девід Олігві стверджує: «Ціль реклами не в тому, щоб розважати глядача, а в тому, щоб продавати йому товар», маючи на увазі, що лише реальні факти можуть переконати покупця про переваги товару над товарами конкурентів.
Тому, щодо стилю важко визначитись. Запеклі бої між креативщиками нового покоління та старою школою реклами не перестають вестися. Але із законом, озвученим все тим же Девідом Олігві, погоджуються всі: «Ніколи не створюйте реклами, яку Ви б не хотіли, щоб побачила ваша родина. Ви б не стали брехати власній дружині. Не брешіть і моїй». Головне правило– не брехати. Хоча, багато хто ставиться іронічно і до того, як цього правила дотримуються маркетологи. Так відомий письменник Віктор Пелевін пише про цей бізнес наступне: «Ніде не допускаючи відвертої брехні, створити із фрагментів правди картину, яка пов’язана із реальністю рівно настільки, наскільки це може підняти продажі».
Колектив компанії WEMES погоджується з правилом «не брехати», тому ніколи не візьметься створювати рекламне повідомлення, яке буде вводити в оману потенційних покупців. Іншими словами, ми ніколи не будемо рекламувати поганий товар. Ми дотримуємося кодексу рекламістів, створюючи якісний продукт для якісних продуктів.

ТМ “Добряна”
Дегустація. 3 грудня 2014
Чай “Lipton”
Проведення дегустації
Марко Солі
Створення та роздача флаєрів
Wemes up