Звяжіться нами



Партизанський маркетинг

Реклама — це мистецтво цілитись в голову,
щоб попасти у кишеню.
(Ванс Пакард)

Суть партизанського маркетингу
Партизанський маркетинг – це комплекс безкоштовних або дешевих заходів для реклами бренду або продукту. Поняття партизанського маркетингу ввів американський рекламіст Конрад Левінсон, коли написав книгу з однойменною назвою.
Суть партизанського маркетингу – у пошуку дешевих способів реклами замість дорогих. При цьому, навіть роздача візиток вважається одною зі складових партизанської реклами, оскільки вважається відносно-дешевою.
Зараз розповсюдженою є думка, що партизанський маркетинг використовує лише малий бізнес, який не здатен витрачати велику кількість коштів на рекламу. Ця думка є хибною – партизанським маркетингом тепер користуються і великі компанії, при чому не в меншій мірі.

Тактики партизанського маркетингу
Деякі конкретні тактики партизанського маркетингу настільки міцно затвердились, що дослідники називають їх окремими підвидами партизанської реклами, серед яких:
Епатажний маркетингЕпатажний маркетинг
Ambient MediaAmbient Media
Прихований маркетингПрихований маркетинг
Вірусний маркетингВірусний маркетинг
Партнерський маркетингПартнерський маркетинг
Партизаньський маркетинг в ІнтернетіПартизанський маркетинг в Інтернеті

Епатажний маркетинг – малобюджетна (часто, але не завжди) реклама, яка порушує певні соціальні норми. Вважається вкрай ризикованим методом, оскільки може не тільки привернути увагу, але і назавжди зіпсувати репутацію в очах окремої верстви населення. Найпростіше – це скандальна реклама з використанням нецензурної лексики. Наприклад, слоган «Fcuk fashion», який є одночасно і назвою компанії, зробив мільйони своїм рекламодавцям, однак поставив хрест на можливості збуту лінійки товарів для старшої категорії людей. Епатажна реклама має бути спрямована на конкретну групу людей, і рекламодавець має чітко усвідомлювати, що дехто відмовиться з ним мати справу після такої реклами.

Ambient Media – зовнішня реклама, яка тісно взаємодіє із навколишнім середовищем. Ця реклама апріорі не може бути масовою – вона не має великого покриття, зате є дуже помітною. Найяскравіші приклади, які відомі в мережі – розфарбований під картоплю-фрі пішохідний перехід біля ресторану швидкого харчування, сидіння в громадському місці, розфарбоване під шоколадний батончик. Прикладів досить багато і залежно від успішності ідеї, така реклама може стати популярною і в мережі Інтернет.

Прихований маркетинг – комплекс рекламних заходів, при якому аудиторія не підозрює про те, що отримує повідомлення саме рекламного характеру. Найбільш розповсюдженим тут є замовлення тематичних статей на форумах, та використання «сарафанного радіо». Саме за рахунок цього, цей вид партизанського маркетингу також називають «рекламою чуток». Найпростіше – це замовлення реклами у блозі. Головне – не перестаратись, щоб матеріал не походив на рекламу, а швидше на огляд кількох видів продукції, серед яких саме ваша буде вигідно відрізнятись від інших.

Вірусний маркетинг – це вид реклами, згідно якого компанія не витрачає ресурсів на розповсюдження рекламного повідомлення. Натомість, самі реципієнти і стають розповсюджувачами. В епоху соціальних медіа, зробити своє повідомлення вірусним стало значно простіше. Конкретна порада тому, хто намагається створити вірусне рекламне повідомлення одна – піднімати настрій отримувачу. Статистика доводить, що позитивні та яскраві публікації в соціальних мережах мають більше репостів, ніж ті, що викликають сум.

Партнерський маркетинг – взаємодія із бізнесами спорідненої тематики і навіть із конкурентами. Наприклад, якщо компанія займається вкладанням паркету, логічно припустити, що її клієнти – люди які роблять ремонт. В таких умовах легко проводити взаємний обмін клієнтами, тобто радити з позиції майстра інші компанії по встановленню опалення, пластикових вікон, встановлення натяжних стель тощо. Сюди ж можна віднести вчасний маркетинг – по суті подібний до партнерського. Головною ідеєю є використання реклами «саме вчасно». Для прикладу, в США розповсюдженою є практика, коли лікарі-травматологи рекомендують пацієнтам послуги юристів, які вже працювали з подібними випадками.

Партизанський маркетинг у Інтернеті. Варто сказати, що в еру смартфонів існує можливість рекламуватися за допомогою цікавих (ігрових) або зручних (наприклад, бухгалтерський облік, програма контролю ваги тощо) додатків. Цей вид реклами є затратним на етапі створення продукту, однак далі не вимагає жодних фінансових вкладень (а іноді може приносити прибутки).

Стандартні методи партизанського маркетингу

На жаль, не буває стандартних методів партизанського маркетингу, оскільки вся його суть в тому, що ця реклама має бути креативною та відрізнятися від рекламних повідомлень конкурентів. Саме тому, рекламні агенції беруть за креативну ідею доволі високі гонорари. Зате, за втілення цих ідей в життя, зазвичай, доводиться платити так мало, що метод повністю себе окупає.

Хоча, всі види BTL-послуг можна віднести до партизанської реклами, існує і велика кількість методів, які не можна віднести до жодного виду реклами.

Компанія Wemes може взятися за просування вашого бренду «партизанськими методами», але ми не можемо запропонувати нічого «стандартного». Кожного разу це буде унікальна пропозиція, яка основана на ретельному аналізі і креативних ідеях нашого колективу.

Варто відмітити, що партизанська реклама у Львові поки що не є розповсюдженою, а ті приклади, що вже зустрічаються, є малопомітними. Саме тому ми охоче візьмемось за побудову креативної ідеї для Вашого бізнесу у місті Львів. Але Ви мусите враховувати, що такі послуги ми не можемо надавати «конвеєром» – кожна ідея буде обдумуватися нами згідно девізу відомого дизайнера (який, до речі, переважно використовує епатажний маркетинг) А. Лєбєдєва : «Довго, дорого, оху*нно».

Кіт-спортсмен
Ілюстрації у векторі
Hemingway T-Shirt
Подарунок на замовлення
Love art
Ілюстрації до Дня Святого Валентина
Wemes up